Geen genesing nie?

Predikant: 
Ds J Bruintjes
Gemeente: 
Kaapstad
Datum: 
2022-01-16
Teks: 
2 Kronieke 36
Preek Inhoud: 

Alles het begin by Adam en die eerste ballingskap uit die tuin in 1 Kronieke 1:1 en vandag eindig ons met die terugkeer uit ballingskap in 2 Kronieke 36:22-23.  Dit is die verbondsgeskiedenis van God.  Die mooiste preek wat nog ooit gepreek is.  Vol van God se verbondstrou.  Vol aanmoediging.  Hoop.  Vreugde.  En eenheid.  Vol van die evangelie van ons Here Jesus.  Dit is Sy volk.  Sy verhaal.  Sy geslagslyn.  Die verhaal van ’n Koning en ‘n Koninkryk wat vir ewig sal bestaan.  Vandag vier ons weer daardie verbond wanneer ons hierdie baba doop.

En vandag kyk ons ​​na die einde.  Die einde van die geslagslyn van Dawid voor die ballingskap na Babel.  Die einde van Juda wat in die land woon.  Die einde van sonde.  Ons sien hoe goddeloosheid geoordeel word deur die regverdige oordeel en toorn van God.

Maar ons sien ook ’n nuwe begin wat ná die ballingskap kom.  ’n Begin om ’n lig onder die nasies te wees.  ’n Begin van nuwe lewe in die beloofde land.  Dus, alhoewel daar ’n einde is, is dit nie die einde nie.  Daar is nog ’n geneesmiddel.  Die lewe van God se verbondsvolk gaan voort, want God is getrou.

 

Geen genesing nie?

  1. Die volk se voortdurende sonde lei tot...

  2. …God se herhaalde oproep wat eindig met...

  3. …God se volkome oordeel wat...

  4. …Rus en terugkeer bring.

 

Die volk se voortdurende sonde lei tot...

Verlede keer het ons opgemerk dat Josia na Egipte gegaan het, en nou is die volk weer onder die heerskappy van Egipte.  Amper asof om te sê die eerste uittog was nie die finale uittog nie.  Die mense se sonde het hulle teruggelei na slawerny.  En tensy hulle losgebreek het van die slawerny aan sonde, sou hulle nooit vry wees nie.  Die volk neem Joahas, die seun van Josia, en maak hom koning.  Maar hy hou dit nie baie lank vol nie. Ons lees: “En die koning van Egipte het hom in Jerusalem afgesit en die land 'n boete opgelê van honderd talente silwer en 'n talent goud.”  Weer eens werk die volk van God vir die verryking van die Egiptiese Farao. Hy dra selfs die gesalfde koning Joahas na Egipte en sit sy broer op die troon en verander sy naam na Jojakim (vers 4).  Hierdie daad van hernoeming toon die hoër gesag en beheer van Egipte.

Dit beklemtoon dat hulle voortaan slegs onder toesig van heidense heersers regeer, wat hulle aanstel en vervang soos hulle goeddink.  Wanneer dit alles verby is, is Joahas in Egipte, Jojakim en Jojagin as gevangenes in Babilon, en Sedekia verdwyn net. 

Die huis van Dawid stort ineen weens die gewig van sy sonde.  In die boek Kronieke doen slegs agt konings wat verkeerd is in die oë van die Here.  Drie van daardie agt verskyn in hierdie een hoofstuk.

Eerstens doen Jojakim “wat verkeerd is in die oë van die Here sy God”.  God stuur Nebukadnesar – die Babiloniese koning – teen hulle.  En wat doen hy? Hy neem die gesalfde van die Here asook voorwerpe uit die huis van die HERE en sit dit in sy eie huis.  ’n Beeld van God wat sy teenwoordigheid te midde van sy volk wegneem.  Dit lyk of die einde naby is.  Daar is geen geneesmiddel nie.

Volgende is Jojagin.  Ons beweeg hier vinnig deur die konings.  Jojagin regeer vir drie maande en tien dae. Ek hou hiervan.  Wanneer ’n mens so kort regeer, is tien dae aan die einde van drie maande noemenswaardig. En hy kry dit reg om in daardie drie maande die verkeerde te doen.  En in die lente van dieselfde jaar laat Nebukadnesar hom haal en bring hom na Babel.  Hy staan nie eers meer teen hom op nie – hy laat hom nou net haal, soos ’n koning sy dienaar laat haal.  Die koning was ’n slaaf.

Volgende is Sedekia.  Hy regeer elf jaar en doen wat verkeerd is in die oë van die Here sy God.  Hy verootmoedig homself nie.  Hy luister nie na die Woord van God nie.  Hy kom in opstand teen Nebukadnesar en verbreek daardeur ’n eed wat hy in God se naam gemaak het.  Hy is ’n verbondsverbreker – hy het ’n eed verbreek wat in God se naam gemaak is.  Hy was hardnekkig en het sy hart verhard teen die Here, die God van Israel.  Aan wie herinner dit jou?  Hardnekkig?  Verharde hart?  Ten spyte van herhaalde waarskuwings... Egipte, natuurlik.  Farao het herhaalde waarskuwings van ’n profeet van die Here gehad.  En tog was hy hardnekkig en het hy sy hart verhard.

Die diepte van hierdie volk se sondes word beklemtoon.  Dit is nie net die koning nie.  Maar die volk en die priester.  Saam besmet en besoedel hulle alles wat heilig was.  Nie net het die volk slawe van die nasies geword nie, maar hulle het ook soos die nasies geword.

Geliefde gemeente, God se oog is veral op Sy verbondsvolk. Daarom is daar ’n unieke manier waarop ’n kind van God, wanneer hy sondig, voor die oë van die Here sondig.  Dit is soos die beeld van ’n pa en sy kind.  Die pa het vir sy kind gesê dat hy iets nie mag doen nie.  En terwyl die kind na sy pa kyk, doen hy presies dit wat hy nie mag doen nie.  Oor en oor.  Watter Vader sou hierdie soort geduld hê wat die Here met Israel gehad het?  Kom ons dink na oor daardie geduld.

 

God se herhaalde oproep wat eindig met…

“En die Here, die God van hulle vaders, het vroeg en laat na hulle gestuur deur die diens van sy boodskappers; want Hy het medelyde met sy volk en met sy woning gehad.”  Hy was die God van hulle vaders, en daarom hulle God.  En Hy toon Homself as waar en getrou deurdat Hy ’n hele rits profete deur hul geskiedenis heen na hulle stuur, van Moses tot Jeremia tot Maleagi.

Veral ook in hierdie laaste jare het hy nie opgegee met sy volk nie. Lees net die boek Jeremia – hoe Hy by hulle gepleit het, oor hulle geween het, en hulle gewaarsku het.  Weer en weer en weer.  En Jeremia was net een van die profete.  Soos ons deur hierdie boek gegaan het, het ons agttien verskillende profetiese boodskappe in hierdie boek gesien waarvan veertien uniek is aan Kronieke.  Ten minste tien van hierdie profetiese boodskappe word gegee deur mense wat nêrens anders in die Bybel gevind word nie. Wanneer jy hierdie profete by al die ander profete voeg waarvan ons in Konings lees, en ook al die groot en klein profete, sien ons ’n God wat meedoënloos is in die agtervolging van sy bruid.

Hy “het vroeg en laat na hulle gestuur”, aanhoudend.  Hy het nie opgegee nie.  Profeet na profeet.  Hoekom? Nie omdat Hy wil hê hulle moet die volk oordeel nie – maar om die volk lief te hê.  Om die volk na Homself te roep.  Om hulle op te roep om deur bekering en geloof gemeenskap met Hom te geniet.

Luister na Jesus se interpretasie van die geskiedenis van Israel.  Hy sê: “Daar was 'n sekere huisheer wat 'n wingerd geplant het [...] en hy het dit aan landbouers verhuur en op reis gegaan [...]  En toe die vrugtetyd nader kom, stuur hy sy diensknegte na die landbouers om sy vrugte te ontvang.  Maar die landbouers het sy diensknegte geneem en een geslaan en ’n ander een doodgemaak en ’n ander een gestenig.  Weer het hy ander diensknegte gestuur, meer as die eerstes, en hulle het met dié net so gemaak.  Oplaas het hy sy seun na hulle gestuur en gesê: Hulle sal my seun ontsien.  Maar toe die landbouers die seun sien, het hulle onder mekaar gesê: Dit is die erfgenaam; kom laat ons hom doodmaak en sy erfdeel in besit neem.  En hulle het hom geneem en buitekant die wingerd uitgewerp en doodgemaak.” (Matt. 21:33-39)

Geliefde gemeente, dit is nie asof Israel geoordeel is omdat hulle nie geweet het wat reg en verkeerd is nie.  Dit was nie asof hulle nie daarvan bewus was nie.  Hulle het geweet!  Hulle het goed geweet en het gekies om ongehoorsaam te wees.  Hulle het gekies om hulle vuiste te lig na hul verlossende God.  Hulle het gekies om die profete dood te maak – met die wete wat God gesê en gedoen het.  Hulle het opsetlik gesondig.  Dit was die tipe sonde wat jy beplan het.

Ek en jy het dieselfde voorreg.  Elke week het ons die wonderlike geleentheid om God met ons te hoor praat deur sy Woord.  Die vraag is of ons biddend in die Gees luister.  Maar die kern van die boodskap is dat God nooit sy verbond opgee nie.

Want in die verhaal wat Jesus vertel, weet Hy dat Hy die Seun is wat God uiteindelik na sy volk gestuur het.  Hy het nooit opgehou om na sy volk te kom nie.  Maar net soos wat die volk se sonde tot ballingskap gelei het, so het die wêreld se sonde daartoe gelei dat God se toorn oor hulle uitgestort is.

 

...God se volkome oordeel wat...

Hoor hierdie onheilspellende woorde: “Maar hulle het die boodskappers van God uitgelag en sy woorde verag en met sy profete gespot, totdat die grimmigheid van die Here teen sy volk opgekom het, totdat daar geen genesing meer was nie.”  Geen genesing nie.  Kan jy jou voorstel om daardie woorde te hoor nadat jy met ’n siekte gediagnoseer is?  Jy wag vir die toetsuitslae, en die dokter bel jou en vra jou om in te kom, en hy sê vir jou: “Ek het jou uitslae ontvang; die kanker het deur die liggaam versprei.  Ek is jammer.  Maar daar is geen genesing moontlik nie.”  Dit is die vrees van die mensdom.  Geen genesing nie.

Ons dink graag daar is ’n geneesmiddel vir enigiets as ons net genoeg geld daarvoor gee en die regte mense kontak.  Ons dink graag dat onderwys, die regering, tegnologie of wetenskap alles sal regmaak.  Die oplossing vir armoede is staatstoelaes, kapitalisme, sosialisme, of iets anders.  Ons het almal ’n oplossing.  Vir misdaad is dit meer polisie, hekke of alarmstelsels.  Vir klimaatsverandering is dit geld.  Ek kan nog aangaan.  Maar hier lees ons die onheilspellende woorde.  Geen genesing nie.  Waaroor het Hy gepraat?  Sonde.  Dis waarvoor daar geen geneesmiddel was nie.  Die toorn van God oor die sonde.  Dit is sonde wat so dikwels lei tot al hierdie ander dinge soos armoede, misdaad, die vernietiging van die land.  Dit is sonde wat ons en alles rondom ons doodmaak.

Sonde sou hulle doodmaak.  Sonde sou hulle uit God se teenwoordigheid verban.  Daar is geen geneesmiddel vir die sonde nie.  Die enigste oplossing is die toorn van God.  Die regverdige toorn van ’n heilige God – om die boosheid van sy volk te verbrand en ware rus te gee.

En dit is wat God in verse 17-21 doen.  Totale vernietiging van die verbondsvolk.  Dit is die Here wat hierdie heilige oorlog van totale vernietiging voer.  Die Here het die Chaldeërs gestuur om “hulle jongmanne met die swaard in die huis van hulle heiligdom gedood en geen jongman of jongmeisie, oue of gryse, verskoon nie: Hy het alles in sy hand gegee.”  Aangesien hulle nie God se medelye sou aanvaar deur na sy Woord te luister nie, het Hy hulle oorgegee aan ’n volk wat geen medelye sou hê nie.

Die skatkamers, wat in Kronieke ’n teken was van nasionale en geestelike gesondheid, is leeggemaak.  Die mense wat die geld getel het, was die helde van die geskiedenis in Kronieke – dit het net in die goeie tye gebeur.  Nou is daar niks om te tel nie.  Niks om te versprei nie.  En nadat hulle alles geneem en geplunder het, het hulle dit tot op die grond verbrand.

God se oordeel is ’n volledige oordeel - sonde kan nie ongestraf bly nie.

En terwyl ons na die verhaal luister, wonder ons nie of dit die einde is nie. Die volk ná die ballingskap het ook nie daaroor gewonder nie.  Onthou, hulle het reeds teruggekeer.  Hulle het geweet dat dit nie die einde was nie.  God het hulle teruggebring.  Maar eers nadat sy toorn uitgestort is.  Ja, die oordeel van God moes gebeur.

Die eersgeborene sou moes sterf!  Jesus!  Hy is ons genesing!  Hy is die antwoord op die vraag van hierdie hoofstuk!  Daar is ’n geneesmiddel vir sonde en dood!

 

Rus en terugkeer bring

Ons weet uit 1 Kronieke 9 – waar die geslag genoem word wat teruggekeer het – dat Israel sou oorleef.  Dat God se verbondsbeloftes groter was as sy volk se sondes.  Hulle het geweldige emosionele en fisiese verwoesting gely.  Hulle het alles van hulle laat wegneem.  Hulle huis, grond, familie en gemeenskap met God. Hulle was ’n dal van droë bene… en tog! Tog is die deur na die toekoms nog oop.  Die Woord van God spreek lewe in die dood.  Hoop in hopeloosheid.  Lig in die duisternis.  En Hy doen dit deur die oordeel.

Eers wanneer die sonde verwyder word, kan daar volkome rus wees.  Die grond was besoedel.  Maar dit was nie die grond wat die probleem was nie.  Dit was die mense wat dit besoedel het.  Die land het dus geskreeu vir rus.  Net soos wat die skepping vandag sug dat die seuns van God geopenbaar word.  Ons lees dat die sondaars weggestuur word sodat God se land sy Sabbatsrus kan geniet.  Sonde vernietig ’n land.  Ons sien dit selfs met ons wêreld vandag waar sonde oorvloedig is in die land en die land ook onder die gewig daarvan ly.  So het God die land sy rus gegee vir sewentig jaar.

Elke sewe jaar was die grond veronderstel om braak gelaat te word, skuld moes gekanselleer word en slawe moes vrygelaat word.  Juda het versuim om die land te laat rus; hulle het die land onderdruk en gevolglik ook mekaar onderdruk.  Hulle het nie die wet van vrylating en afhanklikheid van God onderhou nie, dus sou hulle dit nou met geweld leer.  Die land sou sy rus kry, en die mense sou, eerder as om hul slawe elke sewe jaar te bevry, leer wat dit is om self slawe te wees.

En in die jubeljaar, elke vyftig jaar, sou daar ’n verkondiging van vryheid in die hele land wees.  In Levitikus 25:10 lees ons: “En julle moet die vyftigste jaar heilig en 'n vrylating in die land uitroep aan al sy bewoners.” Herinner dit jou nie aan wat Kores aan die einde van ons teks doen nie?  Hy doen ’n oproep tot vryheid regdeur sy koninkryk, ter wille van vryheid vir die volk van God.  Sy oproep kondig aan dat die groot Sabbatsjaar aangebreek het.  Wanneer ons al die geslagsregisters in 1 Kronieke lees, wat met Adam begin en met die ballingskap eindig, vind ons dat hierdie oproep gemaak word in die vyftigste geslag sedert Adam.  Dit kan dalk – of nie – toevallig wees.

En hy praat amper in taal soos dié van Dawid en Salomo.  Kores bely Jahweh, die God van die hemel.  Hy beweer dat hy aangestel is om die huis te bou.  Hy sê vir die ballinge: “... mag die Here sy God met hom wees,” wat weergee wat Dawid vir Salomo gesê het.  Wat ook die belofte eggo wat Jesus voor sy Hemelvaart maak: “En kyk, Ek is met julle al die dae...”! (Matt. 28:20)

Besef julle dat in die Hebreeuse Bybel is dit die laaste woorde in die boek?  Dit is amper soos ’n groot sendingsopdrag.  GAAN bou God se huis. Gaan op na die beloofde land.

En die taak is onvoltooid.  Want dit was Jesus en sy werk wat die uiteindelike rus gegee het, wat die uiteindelike Jubeljaar was.

Vryheid van slawerny.  Vryheid van sonde, deur oordeel!  Die Jubeljaar het begin met die dood en opstanding van ons Here Jesus Christus – en dit het nie opgehou nie, aangesien slawe weekliks oor die wêreld heen vrygelaat word en rus vind wanneer hulle terugkeer na die beloofde land.

Ja, dit was Hy, die Koning van die konings Self, wat heel aan die begin van sy bediening gesê het: “Die Gees van die Here is op My, omdat Hy My gesalf het om die evangelie aan die armes te bring.  Hy het My gestuur om die wat verbryseld van hart is, te genees; om aan gevangenes vrylating te verkondig en aan blindes herstel van gesig; om die wat gebroke is, in vryheid weg te stuur; om die aangename jaar van die Here aan te kondig.” Ons is vrygelaat.

Pragtig!  Geliefde gemeente, die lewende God is getrou tot die dood toe, en dan steeds getrou.  Israel kon nie dood bly nie.  Hoekom?  Want Juda se koning is sy Seun, en die troon van Dawid is sy troon.  En daardie Seun is Koning Jesus. “Hy sal regeer op die troon van Dawid en oor sy koninkryk, en dit bevestig en versterk deur reg en geregtigheid tot in ewigheid.”

Ons identiteit word gevind in die verbondsbeloftes van God.  Dit word gevind in vertroue op God.  Ons identiteit word gevind in ons Koning, wat ons vrygemaak het van al die mag van die duiwel!  Sodat ons ’n koninklike priesterdom kan wees.  ’n Heilige nasie.  Vir altyd.  Dit is die hoop wat hierdie boek ons bied.  Die hoop op ’n Koning wat ons sal lei.  ’n Priesterskap wat nie kan faal nie.  ’n Tempel wat tot in ewigheid sal bestaan. En in Christus het ons dit alles!

En so kom ons aan die einde van nog ’n reeks. Die afgelope jare het ons saam na Galasiërs, Daniël, Matthéüs 1-7 en 2 Kronieke gekyk.  Ons het saam die hele kategismus deurgegaan, en die hele Nederlandse Geloofsbelydenis.  Geliefde gemeente, dit is nie asof julle dit nie weet nie.  Ons weet.  Die Woord van die Here kom tot ons!  Dit behoort ons te verander en ons te vorm.  Sodat ons hele identiteit in die God van die verbond te vinde is.  Kan dit van ons gesê word?

Amen.